|
Történelem-földrajz szaktanterem2017 márciusában Szabó Vali kolléganőmmel "engedélyt" kértük iskolánk igazgatójától, hogy berendezhessük az egyik (nagyobb) tantermet a harmadik emeleten földrajz és történelem tantárgyak oktatásához való dolgainkkal. El is kezdtük összeszedni a "hozzávalókat". Egyes padokat vittünk be az egyik raktárhelyiségből, a gyerekek segítségével. Aztán előkerültek olyan 'sztendek' vagy szemléltetők, melyeket csak fel kellett újítani. Ha valamelyik raktárhelyiségben felfedeztem egyet-kettőt, már tudtam, hogy azok valamire még jók lesznek. Külön köszönet a technikai dolgozóknak, akik lefestették ezeket. /Amikor megjelentem/-jelenek a közelükben, tudták/-ják, valamire már ismét szükségünk van. De eddig még nem panaszkodtak erre :)/ Aztán szeptemberben már megfelelő mennyiségű székkel is ki tudtuk egészíteni a padokat, így a gyerekeknek már nem kell a sajátjukat felcipelni az osztályukból. A felújított fali alkalmatosságokra folyamatosan kerültek/kerülnek fel a szemléltetők. Töriből a nagyobb témakörök anyagait válogattam össze, melyek segítenek tájékozódni a rendszerezni a megszerzett tudást. Földrajzból pedig (többek között) a kontinensek főbb jellegzetességeit állította össze Vali. Az ukrán szaktanteremből pedig "kölcsön vettük" az egyik tároló ládát, melybe a térképeket helyeztük el, persze rendszerezve. Szeretnénk a gyerekeknek a lehető legtöbb új ismeretet adni, begyakorolni velük, és egyszerűen csak élménnyé varázsolni számukra a tanulást. Természetesen ezt csak azok számára tudjuk megvalósítani, akik maguk is hajlandóak érte tenni. :) Ilyen volt... :) Ilyen lett... :) Step by step - a classroom for teaching geography and history One of my colleagues, Vali Sabo, and I decided to organize a special classroom for teaching geography and history in it. We asked for an empty classroom on the third floor and the head-teacher said yes. Then we started to collect everything, e.g. desks for students, chairs. In a store-room I found some wall decorations, I just needed to renew them. The school’s technical workers helped me a lot (I know, if they saw my coming, they wanted to run away from me, because they knew that I wanted something again. Even though they still don’t hate me, they’re always kind and do what I ask for.) So they repainted those decorations, and I glued short information on them (such as information about World Wars, world religion, the Cold war, the European Union). Vali also decorated some other stuff about the continents. We got a huge box, made of wood, for maps that we have. We have been working on this project since March and by now I can say it’s almost done. That’s because we have a big dream. We’re dreaming about an interactive whiteboard. We try to do everything for this, look for sponsors and also try to win a tender. We just want to give new and useful information to our students and turn studying as an experience. Of course that is possible only for those, who want to do everything for knowledge. |